اسپری زینک + بررسی انواع اسپری‌های زینک

اسپری زینک + بررسی انواع اسپری‌های زینک

انواع اسپری‌ زینک گالوانیزه

اسپری زینک برای محافظت در برابر خوردگی مورد استفاده قرار می‌گیرد که دارای انواع مختلفی است و هر یک ویژگی‌ها و عملکرد منحصربه‌فرد خود را دارند. اسپری‌های زینک با استفاده از گالوانیزه گرم‌، آبکاری، جوشکاری، پوشش مکانیکی، رنگ‌آمیزی با پوشش‌های غنی از روی و پاشش روی (فلزکاری) روی سطوح فولادی اعمال می‌شود. از این میان، فرآیند HDG بیشترین کاربرد را دارد.نمودار اسپری زینک

در زیر توضیح مختصری در مورد انواع اسپری زینک Zinc Spray که در دسته محصولات محافظتی قرار می‌گیرند، آورده شده‌است. شکل زیر ضخامت نسبی معمول هر پوشش را نشان می‌دهد. در بیشتر موارد ضخامت پوشش متناسب با دوام کار است.

گالوانیزه گرم به روش بچ

اقلام آماده‌شده با غوطه‌ور شدن در زینک مذاب گالوانیزه می‌شوند. سطح کار کاملاً پوشیده شده‌است و یک پوشش یک‌نواخت از لایه‌های آلیاژی روی و آهن-روی ایجاد می‌شود که ضخامت آن اساساً توسط جرم فولاد گالوانیزه تعیین می‌شود. این یک مزیت مهم در فرآیند گالوانیزه است. حداقل ضخامت پوشش استاندارد بدون در نظر گرفتن عملگر، به‌طور خودکار اعمال می‌شود.

روی مذاب در حمام گالوانیزه، گوشه‌ها، لبه‌ها، درزها و پرچ‌ها را می‌پوشاند و به داخل شکاف‌ها نفوذ می‌کند تا از مناطقی که با سایر سیستم‌های پوشش احتمالاً دچار خوردگی می‌شوند، محافظت کامل کند. پوشش گالوانیزه در گوشه‌ها و لبه‌های باریک کمی ضخیم‌تر است و در مقایسه با پوشش‌های آلی که در این مناطق حیاتی نازک می‌شوند، محافظت بسیار بیشتری ایجاد می‌کند. اشکال پیچیده و ظروف باز ممکن است در یک عملیات از داخل و خارج گالوانیزه شوند.

اجسامی با ابعاد مختلف از اتصال‌دهنده‌های کوچک تا سازه‌هایی به ارتفاع صدها متر ممکن است با استفاده از تکنیک‌های طراحی مدولار محافظت شوند. وان‌های بزرگ گالوانیزه، همراه با تکنیک‌های طراحی مدولار و فرو بردن دو طرف این امکان را می‌دهد که تقریباً هر سازه‌ای را با کاهش هزینه‌های نگهداری و عمر طولانی تر گالوانیزه کرد.

اقلام کوچک را می‌توان درون روی مذاب قرار داد و در ظرفی که با خارج شدن روی مذاب چرخانده یا سانتریفیوژ می‌شود فرو برد. این امر به حذف روی اضافی از شیارها و لبه‌ها کمک می‌کند و یک پوشش صاف، هر چند نازک‌تر فراهم می‌کند.

گالوانیزه گرم به‌صورت مداوم (In-Line)

ورق، لوله و سیم فولادی را می‌توان به‌طور مداوم در فرآیندهای گالوانیزه توسعه یافته گالوانیزه کرد. این فرآیندها به‌طور گسترده‌ای مورد استفاده قرار می‌گیرند و به‌طور معمول امکان کنترل دقیق ضخامت پوشش، شکل‌پذیری و سایر مشخصات پوشش روی را فراهم می‌کنند و طیف وسیعی از محصولات را متناسب با نیازهای مختلف عملیات تولید بعدی و استفاده نهایی تولید می‌کنند.

این محصولات را نباید با محصولات گالوانیزه گرم بچ اشتباه گرفت. محصولات گالوانیزه مداوم (In-Line) همیشه پوشش نازک‌تری از گالوانیزه گرم بچ برای ضخامت فولاد یکسان تولید می‌کنند و بنابراین هنگام قرار گرفتن در معرض همان محیط، محافظت در برابر خوردگی کمتری دارند.

محصولات گالوانیزه مداوم را معمولاً می‌توان با خم شدن یا تشکیل رول، به‌عنوان‌مثال پورلین و جوش، بدون آسیب رساندن به پوشش، پردازش کرد. علاوه‌بر‌این، بخش‌های توخالی جوش داده‌شده که از نوار پیش گالوانیزه تشکیل شده‌اند، استفاده گسترده ‌دارند.

توجه داشته باشید که جوش‌ها، انتهای برش‌خورده و حفره‌های سوراخ‌کاری‌شده یا پانچ‌شده ممکن است برای بازگرداندن محافظت در برابر خوردگی، بسته به نوع کاربرد و محیط، نیاز به تعمیر داشته باشند.

اسپری زینک حرارتی (یا فلزکاری)

پاشش حرارتی یا متالیزاسیون فرآیند پاشش روی نیمه مذاب، سایر فلزات یا آلیاژهای آن‌ها بر روی موارد ساخته‌شده با استفاده از سیم یا پودر است که توسط شعله، اسپری قوس یا منبع حرارت پلاسما گرم می‌شود.انواع اسپری های گالوانیزه زینک

اسپری زینک این مزیت را دارد که می‌توان با روش دستی یا مکانیزه، روی با ضخامت حداکثر 250 میکرومتر، معادل 1500 گرم در متر‌مربع را اعمال کرد و فرآیند را می‌توان در کارخانه یا مزرعه انجام داد. سطح فولاد باید ابتدا سندبلاست شود و پوشش نمی‌تواند به‌طور معمول به سطوح داخلی گسترش یابد. علاوه‌براین در لبه‌های تیز، گوشه‌های تنگ، سوراخ‌ها و آماده‌سازی ضعیف سطح، در معرض آسیب یا محدودیت کاربری قرار می‌گیرد. پوشش روی حاصل از آن به همان روشی که پوشش گالوانیزه دارد محافظت سدی و کاتدی برای فولاد زیرین ایجاد می‌نماید.در بیشتر موارد، پاشش حرارتی گران‌تر از گالوانیزه گرم به روش بچ برای بخش معادل آن است، اما این فرآیند‌ها مکمل یکدیگر هستند و به‌طور همزمان در سازه‌های بزرگ استفاده می‌شوند.

اسپری های زینک شرکت کالامهر به شرح ذیل می باشد:

اسپری محافظتی Zettex Zinc Spray Aluminium

اسپری محافظتی Zettex Zinc Spray Aluminium

اسپری محافظتی روی Zettex Zinc Spray Galvaniser

اسپری محافظتی روی Zettex Zinc Spray Galvaniser

اسپری محافظتی روی Zettex Zinc Spray

اسپری محافظتی روی زتکس Zinc Spray

 

شرکت بازرگانی کالامهر به‌عنوان اولین نماینده رسمی واردکننده محصولات زتکس و آکفیکس تمامی این محصولات زیر نظر کارشناسان و متخصصین به‌طور کامل مورد بررسی قرارگرفته‌اند و کیفیت آن‌ها مورد تایید است.
با ما انواع چسب و اسپری‌ها، درزگیرهای پلی اورتانی و سیلیکونی، ms پلیمرها و فوم‌های پلی اورتانی باکیفیت اصل را به قیمت مناسب خریداری کنید. شما مشتریان عزیز می‌توانید برای اطلاع از آخرین قیمت محصولات از طریق راه‌های ارتباطی با ما در تماس باشید و هم‌چنین جهت خرید تکی محصولات به فروشگاه آنلاین شرکت کالامهر مراجعه کنید.